C
Coaching pentru performanta

Succesul nostru ca manageri nu depinde doar de realizarile noastre personale, ci si de realizarile oamenilor din subordinea noastra. Pentru ca aceste realizari sa fie cu adevarat exceptionale este nevoie ca membrii echipei sa-si valorifice cat mai eficient abilitatile si sa-si atinga nivelul maxim de potential. Uneori insa, acest lucru nu se poate intampla de la sine si este nevoie de sprijinul nostru. Coaching-ul, prin metodele sale specifice, este acel instrument managerial a carui utilizare faciliteaza dezvoltarea personala si conduce la imbunatatirea performantei.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati:

  • cum sa recunoasteti momentul potrivit si/sau necesar pentru a face coaching;
  • care sunt etapele procesului de coaching;
  • cum sa utilizati o serie de metode specifice coaching-ului.
D
Delegare eficace

Uneori avem tendinta sa spunem: „Doar eu pot face acest lucru bine...” Acest tip de gandire, insa, duce la supraincarcarea propriului program si, in acelasi timp, ne impiedica sa valorificam la maximum potentialul de timp si abilitati al echipei. Delegand sarcini, putem descoperi ca si altii se pot dovedi cel putin la fel de capabili odata ce li se ofera oportunitatea. In plus, vor fi indeplinite mai multe sarcini intr-un timp mult mai scurt, iar performanta echipei va creste. Delegarea devine astfel un instrument puternic de management, prin care putem imbunatati eficienta activitatii noastre si a echipei.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati:

  • cand este momentul potrivit pentru a delega sarcini;
  • cei 4 pasi ai procesului de delegare eficace.
D
Dezvoltarea Echipelor

Managementul unei echipe nu este o munca simpla. Oamenii au personalitati diferite, abilitati si stiluri de munca diverse si comunica in moduri diferite. De aceea, rolul nostru ca lideri este sa gestionam cat mai eficient etapele formarii si dezvoltarii echipei, astfel incat aceasta sa ajunga la performanta.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati cum sa:

  • va mobilizati oamenii ajutandu-i sa-si gaseasca si sa-si defineasca propriul rol in fiecare etapa de dezvoltare a echipei;
  • promovati cooperarea si colaborarea  pentru a consolida sinergia echipei.
E
Efectul Pygmalion

Studiile psihologice au aratat ca oamenii au tendinta să actioneze conform asteptarilor pe care ceilalti le au de la ei. Cu alte cuvinte, daca avem asteptari limitate de la oamenii nostril, si rezultatele lor vor fi limitate, in timp ce asteptarile mari vor conduce la rezultate de exceptie. Aplicarea acestei teorii, cunoscuta sub numele de „Efectul Pygmalion”, poate contribui la cresterea semnificativa a productivitatii echipei si a starii de spirit a acesteia, a curajului si increderii in sine.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati:

  • cei 4 factori ai “Efectului Pygmalion”: climat, feedback, input si output;
  • care sunt elementele esentiale pentru construirea increderii angajatilor.
F
Feedback Constructiv

A da si a primi feedback este unul dintre cele mai importante procese de comunicare intr-o organizatie. Dar, din pacate, in loc sa recunoastem valoarea feedback-ului ca instrument pentru imbunatatirea continua a performantei, acesta este vazut mai degraba ca o sesiune de critica care genereaza nervi si teama. Atunci cand este facut corect si bine-intentionat, feedback-ul este calea cea mai buna catre excelenta in activitatea profesionala.

A da feedback este o abilitate. Si, ca orice abilitate, este nevoie de practica pentru a o dezvolta si pentru a capata incredere.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni:

  • sa descoperiti principiile procesului de feedback constructiv;
  • sa identificati structura unui feedback eficace;
  • sa deprindeti tehnici de livrare a feedback-ului constructiv.
L
Leadership Situational

Un bun lider este cel care are viziune, dar si abilitatea de a o impartasi celorlalti, de a-i mobiliza si determina sa adere la ea. Aceasta este definitia simpla si general acceptata a unui lider. In realitate, este nevoie chiar de mai mult decat atat. Oamenii cu care lucram sunt diferiti, iar situatiile din viata profesionala pot fi uneori extrem de complexe. Asadar, pentru a fi buni lideri trebuie sa stim sa ne adaptam permanent stilul de conducere oamenilor cu care lucram si situatiilor cu care ne confruntam.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati sa:

  • aveti o abordare flexibila, adaptata nevoilor reale ale angajatilor si nu bazata doar pe propriile tipare comportamentale;
  • folositi eficient 4 stiluri diferite de leadership, adecvate caracteristicilor specifice ale oamenilor si situatiilor.
L
Leadership vizionar

S-a impamantenit ideea ca liderii sunt innascuti. Aceasta idee preconceputa i-a descurajat intotdeauna pe managerii care au considerat ca nu detin aceasta calitate, împiedicandu-i sa-si indrume subordonatii catre realizari notabile. Cu toate acestea, un studiu recent arata ca, desi unii manageri s-au nascut sa conduca, un numar mult mai mare pot sa invete acest lucru.

In urma unei cercetari desfasurate pe parcursul a 6 ani, analizand peste o mie de studii de caz, Kouzes si Posner au descoperit ca leadership-ul consta in 5 practici de baza care pot fi insusite de catre orice manager care doreste sa devina un lider autentic.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul sesiunii, veti:

  • constientiza  cum actioneaza marii lideri;
  • detine 5 practici esentiale In atragerea oamenilor catre performanta si stimularea dorintei de succes.
M
Managementul Schimbarii

Schimbarea genereaza in mod inevitabil rezistenta. Chiar si cele mai bine gandite planuri strategice vor esua, daca aceasta rezistenta la schimbare nu este luata in calcul si depasita. Adevarata provocare este sa creezi un val de schimbare, in timp ce iti asiguri angajamentul subalternilor si sprijinul altor parti interesate in realizarea schimbarii.
Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati:

  • cum sa identificati cele trei faze ale tranzitiei si cum sa explicati provocarile si oportunitatile caracteristice fiecareia;
  • tehnicile necesare pentru a facilita trecerea cat mai usoara a oamenilor prin situatii de schimbare;
  • cum sa contracarati adversarii schimbarii: cultura corporatista, motivatia, obstacolele, absenta viziunii.
M
Managementul Performantei

Astazi, majoritatea companiilor, daca nu toate, implementeaza sisteme de management al performantei. Aceste sisteme cuprind politici clare, reguli, formulare si proceduri. In ciuda acestui fapt, daca sistemul nu este perceput ca fiind important din perspectiva angajatilor sau a managerilor, sau daca mai degraba contribuie la demotivarea personalului, ca urmare a faptului ca obiectivele nu sunt clare pentru toti, atunci succesul nu este garantat.

Indiferent cat de bun este sistemul stabilit de companie, daca nu este implementat de oamenii potriviti in modul potrivit, isi pierde credibilitatea si poate provoca mai mult rau decat bine. Din pozitia de manageri, voi sunteti primii care acorda incredere sistemului, iar comportamentul vostru consecvent, cinstit si responsabil este indispensabil pentru ca procesul sa se desfasoare cu succes.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati:

  • sa stabiliti obiective clare, profesionale si comportamentale;
  • sa utilizati tehnici pentru monitorizarea procesului si evaluarea rezultatelor.
M
Managementul Riscului

Riscurile sunt mereu prezente in viata noastra. In afaceri, le intalnim frecvent si, de cele mai multe ori, riscurile ne modeleaza deciziile, dar si indeciziile. Important este sa constientizam ca ele aduc avantaje economice semnificative celor care au curajul sa le confrunte si sa le gestioneze, sau altfel spus, aduc „prima de risc”.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati:

  • cele 5 etape ale ciclului de management al riscului si tehnicile specifice fiecarei etape;
  • cele 4 strategii de realizare a planurilor de actiune in managementul riscului.
M
Motivatia pentru Munca

Pentru un manager, productivitatea oamenilor din subordine este o responsabilitate primara. O sursa majora de productivitate o reprezinta satisfactia angajatilor fata de slujba lor si motivatia pentru munca.

Pentru a munci bine, oamenii trebuie sa fie puternic implicati in job-ul lor si angajati in atingerea anumitor obiective, variind de la obiective simple precum a face bani sau a ajunge mai repede acasa, pana la obiective mai complexe, precum cresterea cotei de piata sau diminuarea costurilor de productie. Incercarea de a face o lista cu factorii care pot motiva si energiza oamenii sa realizeze mai mult, poate fi o sarcina destul de dificila.

Totusi, noi va promitem ca in aceasta sesiune veti:

  • intelege principalele teorii motivationale;
  • invata o serie de strategii pentru a motiva si a creste nivelul de satisfactie al angajatilor cu privire la slujba lor.
P
Planificarea Strategica

Multe companii infrunta schimbarile pe care le aduce viitorul fara a fi cu adevarat pregatite. Astfel, intr-un mediu competitiv aflat in permanenta schimbare, succesul este dat de calitatea gandirii strategice, si nu atat de mult de calitatea planificarii operationale. Planificarea strategica stabileste directia si obiectivele organizationale. Ea reprezinta eficacitate si inseamna ca faci lucrurile corecte – cele care trebuie facute. Este esential ca managerii sa inteleaga strategia companiei pe termen mediu si lung si sa o plaseze in contextul propriilor preocupari si obiective.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati sa:

  • recunoasteti importanta planificarii strategice;
  • intelegeti principalele instrumente de analiza si de decizie strategica;
  • intelegeti diferitele abordari ale managementului strategic.
L
Luarea Deciziilor

Luarea deciziilor este o abilitate esentiala de leadership. Daca stiti cum sa luati la timp decizii bine fundamentate, veti fi capabili sa va conduceti echipele catre performanta. A decide inseamna deseori a face o alegere. A face o alegere necesita o mare varietate de abilitati personale, precum capacitatea de a aduna si procesa informatii, gandire logica, creativitate, asertivitate si empatie fata de problemele si nevoile altor oameni. Dar a lua decizii reprezinta de asemenea o cunoastere aprofundata a tehnicilor si a pasilor procesului de luare a deciziilor.

Promisiunea noastra este ca, pana la finalul acestei sesiuni, sa invatati:

  • importanta luarii deciziilor;
  • sa prioritizati deciziile, in functie de importanta sau dificultatea lor;
  • sa abordati structurat procesul de luare a deciziilor.
A
Adaptive Organisational Culture

”Ce ți se întâmplă dacă faci ceva prost? Dar dacă faci ceva foarte bine?” Răspunsurile la aceste intrebări descriu cel mai bine cultura organizației în care activezi. O cultură în care se pune accent pe inovare, încurajarea opiniilor și a colaborării va conduce in mod predictibil catre performanță. În peste 10 ani de experientă, alături de sute de organizații din România, am învățat să livrăm exact ce are nevoie fiecare companie în parte. Contactându-ne, puteți beneficia de această experiență.

A
Agile Performance Management

Spre deosebire de managmentul performanței traditional, Agile Performance Management este dinamic și are o structură orizontală. Nașterea acestui nou model de evaluare își are sursa în explozia social media, în transformarea culturii într-un avantaj competitiv și în apariția unui nou model de a lua decizii, bazat pe surse de informație multiple (crowdsourcing). Agile Performance Management este centrat atât pe procese, cât și pe rezultate, acestea fiind flexibile și transparente pentru toți cei implicați. Alinierea angajaților la obiectivele declarate este un punct cheie. Caracterul dinamic al acestui tip de managment al performanței este vizibil în feedback-urile frecvente, precum și într-un model de funcționare bazat mai degrabă pe colaborare decât pe autoritate. Accentul este pus pe creștere și comunicare în ambele sensuri între management și angajați. Rezultatul este că angajații înțeleg scopul acțiunilor lor, ceea ce duce la creșterea gradului de implicare și performanță.