Afacerile Ascendis, salt spectaculos în primul semestru din 2018: + 25% față de anul anterior, până la 14 milioane de lei
  • Programele de leadership, de customer experience și de creștere a productivității au fost preferate de angajatorii care și-au trimis angajații la training în 2018.

 

  • Participarea la evenimente globale din domeniul dezvoltării profesionale pentru promovarea platformei de microlearning Code of Talent a fost unul dintre ”pariurile” Ascendis din prima jumătate a acestui an.

 

București, 4 septembrie 2018: Ascendis, liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale din România, a încheiat prima jumătate a anului 2018 cu o cifră de afaceri cumulată de 13,9 milioane de lei, în creștere cu 25% față de perioada similară din anul 2017.

”Am crescut pe toate liniile de business: training, teambuilding, coaching, consultanță, evenimente corporate și centre de dezvoltare. În plus, începând de anul acesta, contribuie la rezultatele noastre și Code of Talent – platforma digitală de microlearning dezvoltată împreună cu compania de consultanță organizațională Co-factor”, a declarat Andrei Goșu, directorul general al Ascendis.

Tema principală din programele de instruire a angajaților a rămas și în 2018 leadershipul, în toate formele sale de exprimare: de la cum să se creeze cultura și climatul organizațional în companie până la cum pot angajații să își dezvolte gândirea pragmatică de business. Pe locul doi în topul celor mai căutate subiecte de training au fost anul acesta programele care abordează subiectul customer experience, unde sunt incluse toate procesele și atitudinile de care o companie are nevoie pentru a câștiga și a loializa clienții. Al treilea loc în topul preferințelor angajatorilor este ocupat de tema creșterii productivității, fie că este vorba de cea individuală, de cea de echipă sau de cea a întregii organizații.

”În 2018, o parte a echipei Ascendis a participat la conferința ATD (Association for Talent Development), cel mai mare eveniment global din domeniul dezvoltării profesionale, de unde ne-am întors cu câteva zeci de leaduri. În plus, o parte dintre acestea s-au transformat în proiecte concrete. Tot anul acesta am promovat Code of Talent și în Asia, într-un turneu în Hanoi, Shanghai, Macao, Seul și Tokio. Și de aici feedback-ul primit este foarte bun și suntem siguri că foarte curând vom avea parteneri în această parte de lume”, a mai declarat Andrei Goșu.

O altă decizie strategică a Ascendis în 2018 a fost deschiderea unui birou nou în Brașov, pentru consolidarea prezenței locale, ca urmare a potențialului mare de creștere a pieței de programe de instruire pentru angajații din zonă.

Totodată, în 2018 Ascendis a câștigat un proiect cu finanțare europeană în valoare totală de peste 4,2 milioane de lei pentru dezvoltarea abilităților a peste 500 de manageri și antreprenori din companiile din România.

Un alt pas important pentru Ascendis a fost anul acesta deschiderea unui birou la Belgrad, alături de un partener local – Ascendis Adria –, cu care vor fi atacate piețele din Serbia, Slovenia și Croația.

În ultimii ani, Ascendis a încheiat o serie de parteneriate strategice pentru diversificarea portofoliului de servicii și produse, cel mai recent fiind Ascendis Surveys powered by Ipsos Interactive Services, o divizie înființată în 2018 care va realiza studii de piață pe zona de HR. În 2017, Ascendis a lansat împreună cu Co-factor platforma de microlearning digital „Code of talent”. Anul trecut, Ascendis a mai adus în România doua instrumente noi: BlueEQ (sistem de măsurare și dezvoltare a competențelor de leadership bazate pe EQ - inteligența emoțională) și HappyOrNot (instrument pentru colectarea instantanee a feedback-ului angajaților sau măsurarea satisfacției clienților firmei). Totodată, printre cele mai importante decizii strategice ale Ascendis din ultimii ani s-au mai aflat achiziția, în toamna anului trecut, a 33% din acțiunile agenției de marketing digital Ideologiq sau achiziția din 2012 a 50% din acțiunile furnizorului de servicii de wellbeing SmartExperience.

În 2013, Ascendis a cumpărat 50% din acțiunile furnizorului de limbi străine Eucom, însă în 2018 acționarii au decis să iasă din acest parteneriat.

”Atunci când am hotărât să intrăm în acționariatul Eucom ne-am propus niște obiective pe care le-am atins. Totuși, după 5 ani, la momentul bilanțului, am considerat că cele două businessuri nu au prea multă sinergie și că ar merge mai bine separat decât împreună. Așa că, împreună cu ceilalți asociați, am decis că este mai bine ca Ascendis să iasă din acționariatul Eucom”, a mai spus Andrei Goșu.

 

Despre Grupul Ascendis

 

Înființată în urmă cu 21 de ani, Ascendis are în prezent linii de business în arii precum training, coaching, consultanță, teambuilding, e-learning, certificări HR și LSS, well-being și studii de piață. Grupul este deținut de patru parteneri români - Florin Rădulescu, Marius Opriș, Sorin Păun și Andrei Goșu – care dețin, fiecare, câte 25% din acțiuni.

În 2017, companiile din grupul Ascendis au încheiat cu o cifră de afaceri cumulată de 7,26 milioane de euro. În prezent, echipa Ascendis este formată din 100 de consultanți şi facilitatori.