A
Apples & Oranges™

Provoaca participantii sa gandeasca precum top managerii companiei, astfel incat deciziile de viitor sa aiba la baza o gandire strategica, de afaceri.
Apples & Oranges™ ofera relevanta situatiilor financiare printr-un model de companie simplu dar profund. Participantii formeaza noua echipa de management a A & O Inc. - o companie de renume care se confrunta cu cateva provocari dificile. Compania pierde cota de piata, iar cerintele furnizorilor si clientilor sunt in crestere. A & O Inc. are nevoie de o strategie financiara noua si bine pusa la punct. Echipele invata sa monitorizeze fluxul de numerar, sa foloseasca eficient resursele, sa compare rezultatele din bilant si din contul de profit si pierdere.
Participantii, avand niveluri diferite de experienta, pot dobandi noi competente sau pot adauga la experienta anterioara pentru a fi capabili sa:

  • citeasca si interpreteze situatiile financiare;
  • identifice elementele critice care afecteaza profitabilitatea;
  • analizeze indicatorii financiari si indicatorii cheie de performanta pentru a stabili prioritatile in mod corespunzator.


Participantii vor explora relatiile cauza-efect care reglementeaza situatiile financiare ale unei companii si vor dezvolta un simt al afacerilor, care le va guverna deciziile viitoare, in fiecare zi de lucru.

C
Cayenne™- Managementul Proiectelor

O companie tocmai a finalizat un proiect de mare amploare si, privind in retrospectiva, aceasta nu a oferit afacerii valoarea estimata initial. Au existat depasiri de buget si timp si nici sponsorii proiectului, nici beneficiarii nu par prea multumiti de rezultate. Participantii sunt rugati sa se intoarca in timp pentru a vedea daca pot identifica situatiile cheie sau punctele nevralgice care ar putea fi schimbate pentru a oferi un rezultat mai bun.
Participantii detecteaza semne si simptome ale unor probleme potentiale si le atenueaza folosind resurse limitate. Povestea urmareste o implementare de proiect tipica unui nou sistem de afaceri. Cu toate acestea, provocarile sunt universale si usor de recunoscut.

Acestea sunt:

  • actorii-cheie nu sunt implicati. Le atragi atentia sau te bazezi pe propria judecata?
  • apar perspective noi. Revizuiesti scopul sau ramai la planul initial?
  • echipa de proiect este supraincarcata. Iei masuri rapide sau recurgi la schimbari sistemice?
  • datele reale nu sunt in conformitate cu bugetul si calendarul. Ajustezi cifrele sau ambitiile?


Participantii realizeaza rapid faptul ca nu poti multumi tot timpul, pe toata lumea. Arta managementului de proiect consta in capacitatea de a echilibra nevoile actorilor cheie – sponsori si comitetul director, echipa de livrare a proiectului si utilizatorii finali ai organizatiei – cu scopul de a crea valoarea maxima de afaceri.

D
Decision Base™- Management Strategic

Sase companii cu investitii de capital concureaza pentru clienti pe o piata extrem de competitiva si dinamica, aflata intr-o continua schimbare. Participantii isi asuma rolul echipei de management - formata din finante, productie, marketing si corporate intelligence. Provocarea cu care se confrunta este de a face investitiile corecte la momentul potrivit si de a obtine castigul dorit.
Echipele vor gestiona variabilele strategice, operationale si financiare care vor ajuta la mentinerea unor costuri mici si patrunderea pe noi piete.
 
Decizii de investitii dure se intrevad:

  • sa investesc acum sau mai tarziu?
  • sa urmaresc toate pietele sau doar cateva?
  • sa preiau conducerea sau sa fiu un succesor precoce?
  • sa construiesc linii de asamblare eficiente sau linii de productie flexibile?
  • sa imprumut bani sau sa-i castig mai intai?
  • sa raman la elementele de baza sau sa urmareasc inovatia?
     

Echipele invata sa utilizeze eficient situatiile financiare si indicatorii financiari ca instrumente de planificare pentru a creste productivitatea si profitabilitatea pe o perioada de 10 ani. Lucrand impreuna, acestia au ocazia sa-si creasca gradul de constientizare a complexitatii relatiilor interdepartamentale. Mai mult de atat, aflati in acest proces, ei inteleg de ce este nevoie pentru a merge in aceeasi directie si modalitatea de a utiliza noile abilitati si perspective in viata reala.

E
Enterprise™- Strategie in actiune

Succesul este o tinta in miscare. Cum poti obtine sustinerea tuturor intr-o piata care se afla intr-o continua schimbare? In simularea de afaceri Enterprise™, sase companii concureaza pentru aceiasi clienti intr-o piata dinamica. Participantii isi asuma rolurile echipei de management – formata din departamentele de marketing si vanzari, dezvoltare si servicii, planificare si livrare, finante si control. PPrincipala provocare este aceea de a construi si de a pune in practica cu succes o strategie care sa conduca la rezultate pozitive.
Echipele se lanseaza intr-o simulare de afaceri, cu promisiuni de riscuri si recompense, in care participantii sunt nevoiti sa priveasca inainte si sa gandeasca strategic pentru a reusi.
 
Enterprise™  provoaca participantii sa confrunte incertitudinile si sa gaseasca un echilibru intre rezultatele pe termen scurt si valoarea pe termen lung. Echipele trebuie sa:

  • decida pozitia de piata dorita;
  • se orienteze si sa vanda clientilor potriviti;
  • satisfaca cerintele clientilor prin dezvoltarea unui portofoliu de produse atractiv si profitabil;
  • demonstreze excelenta in livrare, profitand la maximum de oameni si procese;
  • creeze o valoare de brand puternica, durabila;
  • tina evidenta rezultatelor financiare atat pe termen scurt, cat si pe termen lung.
L
Livon™ - Diferentiere si Pozitionare

Patru companii se gasesc intr-o competitie dura pentru aceiasi clienti intr-o piata aflata in continua crestere. Provocarea suprema este de a construi si de a mentine o baza de clienti profitabila.
Cine va deveni lider de piata? La inceput, cei patru sunt ”peste tot”. Realitatea din piata le demonstreaza rapid ca produsele si serviciile lor nu pot reprezenta totul pentru toata lumea si ca o pozitionare competitiva devine esentiala. Pe care dintre clientii actuali ar trebui sa-i pastreze? Ce alti clienti potentiali ar trebui vizati?
 
A avea succes inseamna a construi o pozitie puternica pe piata si a dezvolta capacitatea de a o apara.
 
Echipa de management trebuie sa decida pozitia de piata dorita si sa o obtina in cel mai rentabil mod. Echipele analizeaza cercetari de piata pentru a le ajuta in deciziile tactice:

  • sa ma indrept spre o piata cu standarde ridicate sau standarde joase?
  • sa urmaresc o nisa unica sau sa atac pozitia unui concurent?
  • sa construiesc trenduri in avans sau sa astept cererea sa creasca?
  • sa concurez prin diferentiere sau prin pret?
  • sa-mi apar pozitia construita cu orice pret sau sa o schimb?


Astfel, echipele afla de ce este nevoie pentru a fi “global” – sa adopte un cadru global al unei strategii si sa-l aplice cu succes in conditiile pietei locale.

P
Performance™ - Managementul Eficacitatii
In cazul in care oamenii din organizatie au tendinta de a vedea paharul pe jumatate gol, mai degraba decat pe jumatate plin, acest lucru reprezinta o provocare serioasa. Cum poti incuraja oamenii sa vada oportunitatile, mai degraba decat sa se concentreze aupra limitelor?

In Performance ™, echipe formate din cate patru participanti isi antreneaza gandirea de afaceri urmand povestea cazului Fenix Inc. In trei capitole, participantii ajuta compania Fenix Inc sa stapaneasca corect elementele de baza, sa dezvolte un avantaj competitiv si in cele din urma, sa conduca firma catre profit.

Pe parcursul desfasurarii atelierului, participantii traseaza paralele cu propria realitate, reflectand asupra provocarilor si oportunitatilor pentru propria companie.

Participanti de toate nivelurile si functiile pot veni impreuna pentru un dialog constructiv cu privire la o gama larga de aspecte de importanta strategica, cum ar fi:
  • ciclul de viata al produselor;
  • tehnologii perturbatoare;
  • eficienta lantului de aprovizionare;
  • servicii cu valoare adaugata;
  • segmentarea clientilor;
  • profitabilitatea pe termen scurt vs. profitabilitatea pe termen lung.
S
Sales Endeavour™ - Managementul oportunitatilor

Sales Endeavour™ va va ajuta echipa sa-si creasca vanzarile, sa-si imbunatateasca rata de inchidere, sa reduca timpul de operare si va oferi managementului o perspectiva mai clara asupra situatiei vanzarilor in cadrul organizatiei.
Sales Endeavour™ reprezinta o combinatie interesanta de aplicatii reale de vanzari si un exercitiu de invatare interactiv care ofera angajatilor o sansa de a prelucra metodic si strategic oportunitati reale de vanzari, intr-o atmosfera antrenanta si competitiva.
In timpul simularii, participantii abordeaza o oportunitate ambitioasa de vanzare, plina de riscuri, schimbari neasteptate de situatie, nonsensuri, informatori competitivi, organizatii in schimbare, agende ascunse, schimbarea preferintelor de cumparare, asteptari nerezonabile, o concurenta puternica si incertitudinea clientului. Cu alte cuvinte, viata reala.
Pana la sfarsitul programului, participantii vor pleca cu un plan de vanzari pe deplin dezvoltat referitor la una dintre propriile perspective, precum si cu competentele si intelegerea necesare pentru a castiga mai multe vanzari in viitor. Cea mai buna parte: procesul este repetabil.
In cele din urma, Sales Endeavour™ economiseste timpul si resursele expertilor in vanzari, ajutandu-i sa regandeasca diferite considerente strategice, cum ar fi cumparatorii si concurenta, astfel incat acestia vor alege sa urmareasca doar cele mai productive si profitabile oportunitati.

T
Tango™ - Managementul activelor intangibile

Daca avantajele competitive ale afacerii dumneavoastra sunt intangibile, valoarea companiei se extinde mult dincolo de rezultatele financiare. Probabil, cel mai valoros bun sunt propriii angajati, iar asta inseamna ca trebuie sa depasiti provocari unice. Cum atrageti si pastrati oamenii potriviti in industrii aflate intr-o piata foarte dinamica? Cum puteti obtine mai mult de la angajati ramanand in acelasi timp un ”angajator dezirabil”? Cum va asigurati ca oamenii se aliniaza cu strategia de crestere economica si capacitatea de a dobandi si pastra clientii profitabili?
Prin simularea de afaceri Tango™, participantii dezvolta abilitatile necesare pentru a mobiliza pe deplin oamenii, vazuti ca fiind o sursa de avantaj competitiv si pentru a pune in practica o strategie de afaceri de succes.  Provocarea este sa atrageti si pastrati clientii si angajatii potriviti, in scopul crearii de profit pe termen scurt si valoare pe termen lung. Ca urmare a experientei Tango™, angajatii dumneavoastra vor putea sa:

  • obtina un avantaj competitiv pentru a atrage angajatii si clientii potriviti;
  • realizeze planuri si proiecte strategice pentru o utilizare optima a capacitatii;
  • maximizeze fluxul de numerar si profitabilitatea - pentru a asigura flexibilitate si crestere;
  • creasca know-how-ul companiei dumneavoastra, nu doar propria competenta;
  • pastreze si sa dezvolte angajatii companiei, in conformitate cu obiectivele lor si cu viziunea strategica a companiei dumneavoastra.
T
The Medici Game™ - Creativitate si inovatie

Ce au in comun laptele de capra, paianjenii si ata de pescuit? Discurile muzicale si companiile aeriene? Comportamentul furnicii si liniile de telecomunicatii? Cei mai multi dintre noi ar presupune ca nimic. Dar fiecare dintre aceste combinatii aparent aleatorii au dus la inovatii radicale, care au pus bazele unor noi domenii de activitate.

Participantii pornesc intr-o calatorie fascinanta spre intersectie, un loc unde ideile din diferite domenii si culturi se intalnesc si se ciocnesc, starnind in cele din urma, o explozie de inovatii extraordinare.
 
Bazat pe bestsellerul ”Effectul Medici” de Frans Johansson.
 
In cadrul seminarului, echipele vor discuta si explora:

  • ce este o inovatie revolutionara si cum se produce?
  • ce tip de conditii cultiva - sau obstructioneaza - inovatia? Folosim ipotezele corecte?
  • cat de bine ne canalizam diversitatea pentru a explora, gasi si valorifica noi oportunitati de crestere?
  • cum vom proceda?
B
Business Mind Agility (Celemi Performance)

O viziune pozitivă dar și realistă asupra situației afacerii este indispensabilă în dobândirea succesului. Este ceea ce vor obține echipele formate din câte patru membri, ce vor participa la workshop-ul Performance. În trei etape, acestea vor simula cazul Fenix Inc., urmând pas cu pas însușirea elementelor de bază, crearea avantajului competitiv și dobândirea succesului. Echipele vor avea până la final o ințelegere comună, de ansamblu, a elementelor cheie ce influentează afacerea, dând o atenție sporită nevoilor clienților și factorilor decisivi în situații dificile.